Pro plzeňskou mateřskou školu jsme připravovali návrh a realizovali vybavení místnosti, která má sloužit pro logopedickou práci s žáky mateřské školy – individuálně nebo v menší skupině. Třída byla původně vybavena pro tento účel nevhodným nábytkem a nedostatečným úložným prostorem. Ani původní barevnost nebyla vyhovující – kombinace dvou výrazných odstínů zelené a oranžové ve stejném poměru vytvářelo velmi neklidné prostředí. Oranžové zárubně na sebe navíc nevhodně upozorňovaly. Další barevnost židlí a jiného vybavení zvyšovala pocit chaosu.
Pro logopedickou práci jsou však vhodné jemnější barvy, které prostor uklidní a podpoří tak soustředěnost žáka, proto byly pro výmalbu zvoleny světlé odstíny zelené a žluté a pro nábytek vanilková se sytějším odstínem teplé žluté. I díky doladění zárubní působí prostor se stávajícím linem a dveřmi v dekoru dřeva harmonickým dojmem.

Logopedická třída před realizací.

Logopedická třída po realizaci.
Pro individuální práci je nově třída vybavena logopedickým koutkem, kterému dominuje sklopné zrcadlo, které dítěti napomáhá v nácviku správné motoriky mluvidel. Koutek je dále vybaven otočným kolem s hravým vyobrazením abecedy, kde se děti učí poznat písmenka a díky obrázkům si mohou děti dané písmenko spojovat s konkrétním zvukem a slovem, které daným písmenkem začíná. Logopedický koutek je kromě úložných prostor také opatřen bílou magnetickou popisovací tabulí, kde může být procvičovaná hláska napsaná whiteboard fixem nebo zde může být umístěné cvičení, které dítě zrovna trénuje.
Pro práci s menší skupinou dětí je k dispozici kreslicí koutek, ke kterému se vejdou dvě děti a je také opatřen herním prvkem – vkládání koleček, který pomáhá nacvičit rozpoznávaní velikostí (větší a menší) a barev. Kadeřnický stolek využijí děti ke hře na kadeřnice a kosmetičky. Před zrcadlem, který je součástí stolku, mohou děti zkoušet různé grimasy i správnou artikulaci.
Koutky jsou doplněné stolem a židličkami ke skupinové práci. Ve třídě je naistalováno několik dalších didaktických prvků, které rozvíjejí jemnou motoriku dětí, která má výrazný vliv na schopnost správné výslovnosti a dalších řečových dovedností.
